سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسم اللهِ الرَّحمن الرَّحیم
وبلاگ گروهی بصیرت
صفحه اصلی ای میل مدیر وبلاگ شناسنامه مدیر وبلاگ
فَمَن أبصَرَ فَلِنَفسِهِ وَ مَن عَمِیَ فَعَلَیها (انعام/104)
یک نگاه
 عکس از فارس نیوز

یک سخن
مقام معظم رهبری:

ما احتیاج داریم به اقدامات شجاعانه. یکى از چیزهائى که من در مورد این دولت خدا را شکر میگویم، همین است که شجاعت اقدام وجود دارد. با تردید، با تزلزل، با ترس و لرز نمیشود کارهاى بزرگ را انجام داد؛ لازم است با شجاعت وارد شد. البته شجاعت به معناى بیگدار به آب زدن نیست. بررسیها باید انجام بگیرد، فکر صحیح باید بشود، وقتى به نتیجه رسیدیم، بدون تردید و تزلزل بایستى اقدام کنید. «وشاورهم فى الامر فاذا عزمت فتوکّل على اللَّه»؛ مشورتهایت را بکن، بررسیها را بکنید، جوانب را خوب بسنجید، وقتى به نتیجه رسیدید، آن‏وقت به خدا توکل کنید و وارد میدان بشوید. این شجاعت لازم است.

البته وارد بعضى از میدانها شدن، مشکلاتى هم ایجاد میکند؛ شکى نیست؛ اما این مشکلات، مثل مشکلات کندن یک چاه عمیق است براى رسیدن به نفت؛ بدون مشکل که نمیشود. این، شبیهِ آن مشکلات است. این مشکلات را همه تحمل میکنند براى اینکه به نفت برسند؛ براى اینکه به آب برسند. معدن را میکاوند، براى اینکه به کان و ماده‏ى ارزشمند کانى برسند. این مشکلات از این قبیل است. حالا همین مسئله‏ى بنزین از جمله‏ى همین کارهاست. این کار شجاعانه‏اى بود؛ خوب شد انجام گرفت. جوانبش را درست ملاحظه کنند و پیش ببرند. من در گزارشها خواندم، گمانم چهل‏هزار میلیارد تومان ما یارانه‏ى انرژى میدهیم! اگر ما بتوانیم این را بتدریج کم کنیم، این مبلغ گزاف و کلان، صرف چه خواهد شد؟ صرف مدرسه، صرف جاده، صرف زندگى مردم، صرف اشتغال، صرف سرمایه‏گذاریهاى گوناگون، به جاى اینکه در راه دود کردن کالائى صرف شود که ما آن را از بیرون وارد کنیم. بعضى ایراد خواهند گرفت. این ایرادها همیشه هست.

یک مسئله‏ى دیگرى که به نظر من در خور توجه است و خوب است و قضاوت من در این مورد در معرض نظر دوستان قرار بگیرد، این مسئله‏ى سفرهاى استانى است. سفرهاى استانى بسیار کار خوب و برجسته و لازمى بود و من واقعاً تعجب میکنم که بعضیها چطور کارى را که این‏جور واضح است که خوب است، انکار میکنند و زیر سئوال میبرند.

برادران و خواهران عزیز! مواظب خودتان باشید. آدمهاى فاسدى که اسمهایشان را شنیده‏اید یا توصیفشان را مى‏شنوید، اینها از اول که فاسد نبودند؛ یک وقت یک لقمه‏ى چرب و نرمى، دهن شیرین‏کنى - دانسته یا ندانسته - کسى توى دهن اینها گذاشته، به کامشان شیرین آمده، بعد لقمه‏ى بعدى و لقمه‏ى بعدى را خودشان برداشته‏اند و شده‏اند فاسد. خیلى مراقب باشید.

خوشبختانه کشور در حال پیشرفت است. این را هم دوستان ما میدانند، هم دشمنان ما میدانند. بحمداللَّه ما در همه‏ى زمینه‏ها در حال پیشرفتیم؛ هم در زمینه‏ى سازندگى در داخل کشور، هم در زمینه‏ى ترمیم روحیه‏ها. انگیزه‏مندى و تحرک و علاقه‏ى در جوانها، چیز خیلى محسوسى است. جوانهاى ما حقاً و انصافاً در میدانند و داراى انگیزه‏اند و آماده‏ى کارند؛ تشنه‏ى کارند.

از خداوند متعال توفیق میخواهیم ما را هدایت کند؛ دست ما را بگیرد؛ به همه‏ى شما برادران و خواهران عزیز توفیق عنایت کند؛ رئیس‏جمهور محترم، اعضاى هیئت دولت و مسئولان بلندپایه‏ى دستگاههاى گوناگون اجرائى را ان‏شاءاللَّه مشمول تفضلات و هدایتهاى خود بکند.
آرشیو نویسندگان
توجه: به دلیل اعتراض به تیم مدیریت پارسی‏بلاگ این وبلاگ تعطیل شده است.
پنج شنبه 86/6/1
مردم‏سواری و مسابقه برای قدرت

فومنی، یکی از اعضای شورای مرکزی حزب همبستگی و دبیر این حزب در یکی از استان ها، همیشه در سخنان خود به منش و گفتمان حزب مشارکت ایراد جدی وارد می کند و می گوید:«مشارکتی ها دروغ می گویند و باعث تفرقه هستند. اعتقادی به مردمسالاری هم ندارند و هر چه در این زمینه می گویند دروغ است. کاری که مشارکتی ها با اسم مردمسالاری می کنند، مردم سواری است.» فومنی که معمم است، سابقه عضویت در حزب مشارکت را دارد و می گوید به همین دلایل از مشارکت بیرون رفته است و در مقابل اعضای مشارکت از برخی مشکلات اخلاقی او سخن می گویند. در عین حال در استان مورد نظر، بین او و رؤسای مشارکت جلسات مشترک به ظاهر دوستانه برگزار می شود. فومنی در مورد فعالیت سیاسی می گوید:«کار حزبی کردن یعنی تلاش برای رسیدن به قدرت و ما هم همین هدف را داریم، هر که هم می گوید قدرت نمی خواهد دروغ می گوید!» او معتقد است:«سیاست یعنی دروغ و هر که بلد نباشد درست دروغ بگوید نمی تواند کار سیاسی کند و راستیها (اصولگرایان) هم برای همین شکست خواهند خورد.»
فومنی صریحاً اذعان می کند که سیاست ایشان مملو از دروغ گویی است و این عمده ترین تفاوت مدعیان اصلاحات با اصولگرایان است. اصولگرایان فعالیت سیاسی را در چارچوب دین دنبال می کنند و اخلاق اسلامی را در سیاست نیز رعایت می کنند؛ به مردم راست می گویند، ایشان را به وحدت حول ریسمان الهی فرامی خوانند و حق ایشان را محترم می شمرند و عدالت واقعی را برای آحاد جامعه خواستار اند.  از این روست که رهبر معظم انقلاب مردمسالاری دینی را دستاورد انقلاب اسلامی ایران می دانند.



ای میل خود را وارد نمایید تا از به روز شدن این وبلاگ مطلع شوید.
 
 RSS 






ترجمه قالب توسط امیر عباس

فهرست یادداشت‏های این وبلاگ
مردم‏سواری و مسابقه برای قدرت - وبلاگ گروهی بصیرت
مدیر وبلاگ: امیر عباس